توجه جهانی به پسر دلفینی ایران
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۱۸۳۳
خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: مدت زمان زیادی از فرود آمدن سیل انتقادات به سمت متولیان تولیدات رسانهای کودک و نوجوان نگذشته است. در گیر و دار و سر و صدای ناراحتی از تولید کم و کیفیت پایین تولیدات تصویری مختص این گروه سنی، صدایی، توجه مخاطبان این بخش را به سمت خود جلب کرد. «پسر دلفینی» انیمیشنی که بعد از گذراندن فرایند ساخت و تولید نهایی، اکنون در سینماهای جهان در حال اکران است و ازقضا مورد توجه تماشاگران قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
استقبال بینظیر
فارس در بخشی از گزارش خود آورده: ««پسر دلفینی» نامی است که این روزها زیاد شنیده میشود، انیمیشنی که در سال ۱۳۹۹ به کارگردانی و نویسندگی محمد خیراندیش و تهیهکنندگی محمدامین همدانی تولید شد و به تازگی اولین اکران خود را در روسیه و آسیای میانه تجربه کرد؛ تجربهای موفق برای فیلمی که طی دو هفته سقف فروش یک و هفت دهم میلیون دلار را کسب کرده است.
انیمیشن سازی طی سالهای گذشته با تحولات قابل توجهی مواجه شده است. چنانکه از آثار محدود تلویزیونی که به منظور سرگرم کردن مخاطب تولید میشد، در حال حاضر به عنوان یک هنر - صنعت همپای دیگر بخشهای سینما پیش می رود و در برخی موارد حتی از دیگر گونه های تصویری این عرصه نیز جلوتر است. جذب مخاطب در سطحی وسیع، بیان داستانها و مطالبی که امکان طرح آن در دیگر گونههای سینمایی وجود ندارد، خیال پردازی و فانتزی بسیار بالا، جذب تمامی گروههای سنی و امکان ترویج مسایل فرهنگی و تاثیرگذاری عمیق بخشی از کارکردهای اجتماعی انیمیشن را تشکیل میدهد.
این عرصه در کشور ما طی ۱۰ سال گذشته به شکل گستردهای مورد توجه قرار گرفته است. البته سابقه تولید انیمیشن در ایران قدمت بسیار بیشتری دارد اما چند سالی است که به شکل جدیتر و در سطح وسیع تری تولید میشود.
پس از اکران انیمیشنهای موفق«فیلشاه»، «شاهزاده روم»، «بنیامین»، «رستم و سهراب»، «آخرین داستان» و «فهرست مقدس» در سالهای اخیر حالا انیمیشنی ایرانی فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور مورد توجه و استقبالی بینظیر قرار گرفته است.
این انیمیشن ابتدا قرار بود برای اولین بار در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر اکران شود اما به دلیل قرار گرفتن در بخش غیررقابتی از حضور در جشنواره انصراف داد و حالا بعد از اکران در کشور روسیه، قرار است اوایل شهریور ۱۴۰۱ در سینماهای ایران اکران شود.»
گفتگو با تهیه کننده
جامجم نیز در بخشی از گزارشی که از گفتگوی خود با تهیهکننده این انیمیشن داشته، آورده:
«اکران فیلم در روسیه از چه زمانی آغاز شد؟
فیلم از ۷ آوریل تا ۴ می در حدود ۲۷۰۰ سالن سینما در روسیه و کشورهای آسیانه میانه اکران شد. اکران پسر دلفینی تقریبا با تحریم فیلمهای آمریکایی در روسیه و خروج آثار استودیوهایی چون دریم ورکز از اکران همزمان شد. رقبای ما در اکران، چهار پنج انیمیشن روسی بود که در آن میان فیلم پسر دلفینی رتبه دوم جدول فروش را به دست آورد. چون آمادهسازی فیلم برای پخش در روسیه به بهترین شکل صورت گرفت و ما هم سالهاست که در مسکو دفتر داریم و به عنوان یک شرکت روسی هم شناخته میشویم، پروانه نمایش روسی گرفتیم و به عنوان یک فیلم بومی در روسیه اکران شدیم. اما مشکل ما این بود که جنگ، تاثیر خود را بر روحیه مردم گذاشت و فروش سینماها با افت مواجه شد. این مساله ما را نگران کرد که آیا پیشبینیهایی که برای فروش فیلم داشتیم، محقق میشود یا نه. راستش پیشبینی ما از فروش، چهاربرابر این رقم فعلی بود اما به خاطر جنگ و فیلتر اینستاگرام در روسیه، آن پیشبینی مورد نظر اتفاق نیفتاد. قرار بود بخشی از تبلیغات ما در اینستاگرام باشد که با شرایط پیشآمده منتفی شد. پسر دلفینی در چنین وضعیتی اکران شد، اما با توجه به ظرفیتهای فیلم از فرصت دو هفته طلایی فیلمها در اکران به خوبی استفاده کردیم و پسر دلفینی بعد از یک افتتاحیه باشکوه به بهترین شکل دیده شد.
یعنی حتی از پرفروشترین فیلم سینمای ایران هم بیشتر است.
توضیحی بدهم که شاید برای مخاطبان جالب باشد. سازوکار سهم فروش فیلمها در سینمای ایران و کلا سینمای جهان اینطور است که حدود ۳۰ درصد فروش به تهیهکننده میرسد، ۵۰ درصد سهم سینماداران است و درصدهایی هم سهم توزیعکننده و هزینه تبلیغات میشود. به جز فروش خوب در اکران سینما، ما مبلغ قابل توجهی هم از نمایش فیلم در تلویزیون و رسانههای آنلاین روسیه به دست آوردیم، اما چون آن یک قرارداد دوجانبه بوده و اعلام آن چندان قابل استناد نیست، ما اصلا در مورد آن عدد صحبت نکردیم، ولی در واقع سود اصلی ما در پلتفرمهای روسیه اتفاق افتاد که ۹۰ درصد فروش فیلم به تهیهکننده میرسد.
فیلم در کدام کشورهای دیگر اکران میشود؟
قرارداد اکران فیلم در برخی کشورها نوشته شده و درحال آمادهسازی است؛ مثل کره جنوبی، اسپانیا، تایوان و مغولستان. قرارداد کشور ترکیه هم نوشته شده و قرار است اکران پسر دلفینی در آنجا تقریبا همزمان با اکران ایران باشد. به خاطر قرابت فرهنگی خیلی به اکران ترکیه امیدواریم. نکته بعدی هم توافقاتی است که داریم با کشورهای عربی برای اکران انجام میدهیم.
ظاهرا پخش فیلم در ایران را فیلمیران و علی سرتیپی به عهده گرفته است. فیلم چه تاریخی در ایران اکران میشود؟
اوایل شهریور. به جز انرژی خوبی که برای اکران فیلم در ایران وجود دارد، میخواهیم از دیگر ظرفیتهای فیلم هم به خوبی استفاده کنیم؛ یعنی به جز ساخت سریال پسر دلفینی، نوشتافزار و اسباببازیهای این کار را هم تولید خواهیم کرد.
دلیل موفقیت پسر دلفینی را چه میدانید؛ قصه یا تکنیک؟
تمرکزمان را بیشتر روی روایت و داستان خوب گذاشتیم و خیلی دنبال جلوههای ویژه بصری عجیب نبودیم. فکر میکنم آن چیزی که برای مخاطبان جهانی جذابیت دارد، روایت شیرین و روان کار باشد. ضمن اینکه ما کارهای خوب در زمینه انیمیشن داشتیم، اما هیچ کدام توزیع خوبی نداشتند. به نظرم خلاء اصلی در زمینه توزیع باشد. ما با ایجاد دفاتر و شبکهسازی در کشورهای مختلف به سهم خود سعی میکنیم مشکل توزیع را برطرف و شرایط خوبی برای اکران آثار انیمیشن فراهم کنیم.
پسر دلفینی انگار ترکیبی از بهرهگیری از فرمولهای آشنای انیمیشنهای برجسته جهانی و مولفههای بومی و استفاده از کهن الگوهاست. درست است؟
بله، همینطور است. بارها دیدهایم که با تمهای تارزان انیمیشنهای خوب و موفقی تولید شده است. پسر دلفینی با توجه به همین ویژگیها و تم در جستوجوی مادر، قصهاش را روایت میکند و جهان داستانی محبوب و آشنایی دارد که با جلوههای بصری منطقهای ارائه شده است.
یکی از جلوههای حمایت از انیمیشن خوب ایرانی باید از جانب شبکه نمایش خانگی باشد. اما پلتفرمها بهترین و باکیفیتترین انیمیشنهای جهان را بدون کپی رایت پخش میکنند و به نوعی باعث ایجاد رقابتی نابرابر با نمونههای ایرانی میشوند.
دقیقا همین است. یکی از دلایلی که تولید و توزیع انحصاری انیمیشن سینمایی در بازار ایران، توجیه اقتصادی ندارد این است که وضعیت باثباتی برای سینمای کودک وجود ندارد. دوم اینکه ویاودیها در ایران، کپیرایت ندارند و کارهایی که در کنار انیمیشنهای ما قرار میگیرد، آثاری چند ده میلیون دلاری هستند که بدون حق پخش دانلود شدهاند و این طبیعتا یک بازی از پیشباخته است. به جز اینها، انیمیشنهای ما برای رقابت با فیلمهای ایرانی هم کار دشواری دارند. در پلتفرمها شما دسته بندی فیلم ایرانی دارید و آثاری میبینید که بازیگران معروف دارند و قصههایشان در فضای بومی و جذابی برای مخاطبان تعریف میشود، اما انیمیشن ذاتا ارتباطی به اقلیم ندارد و یک گونه رسانهای بدون مرز است. درنتیجه مفهومی ندارد که بخواهند انیمیشن ایرانی را در دستهبندی جدایی ارائه کنند. بنابراین برای ویاودی هم توجیهی ندارد که برای این آثار پول مازادی دریافت و مخاطب بیشتری جذب کند. معمولا وقتی انیمیشن تولید میشود مشخص نیست کجای دنیا تولید شده و مخاطب کدام کشور دنیا قرار است به تماشای آن بنشیند، به همین دلیل ذاتا و ماهیتا متفاوت است و بدون کپیرایت، مفهومی ندارد که انیمیشن ایرانی بخواهد بازار اختصاصی موفقی را در کنار آثار بلاکباستر و بسیار گران غربی داشته باشد.
مورد دیگر اینکه در پلتفرمی ایرانی IMDB اسم نویسنده کار خانمی به نام یانا کوزمینا نوشته شده، درحالی که در منابع و اخبار ایرانی فقط اسم محمد خیراندیش به عنوان نویسنده و کارگردان قید شده است.
مولف این کار آقای خیراندیش است، اما بازنویسی این کار را خانم کوزمینا نویسنده روسی به عهده داشته است. در این زمینه داریم پروسه اصلاح IMDB را پیش میبریم که مقداری طول میکشد.»
منبع: مهر
کلیدواژه: علی سرتیپی فارس اینستاگرام خبرگزاری صدا و سیما محمدامین همدانی روسیه ایران انیمیشن انیمیشن پسر دلفینی روزنامه جام جم صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه صفحه اول روزنامه های اقتصادی صفحه اول روزنامه های ورزشی پادکست صفحه اول روزنامه های استان ها سوء قصد فیدل کاسترو بازار تهران رژیم صهیونیستی حج تمتع جنگ نرم محیط بان شینزو آبه پسر دلفینی تهیه کننده فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
در صنایع مختلف، استفاده از یخسازهای صنعتی امری حیاتی و ضروری است و با توجه به نوع کاربری و نیازهای مختلف، انواع متنوعی دارند که هر کدام قابلیت های خاصی را برای کاربران خود فراهم می کنند،
یخساز صنعتی و یخسازهای قالبی ابزارهایی هستند که در صنایع مختلف برای تولید یخ استفاده می شوند و با توجه به اهمیت استفاده از یخ های تولید شده توسط یخساز صنعتی و قالبی در صنایع مختلف، توصیه می شود که کسب و کارها و واحدهای تولیدی مختلف از این دستگاه استفاده کنند تا بهره وری و کیفیت تولید خود را بهبود بخشند.
در صنعت مدرن، استفاده از یخساز صنعتی برای تولید یخ به منظور خنک کردن و نگهداری مواد غذایی، دارویی، و دیگر محصولات اهمیت زیادی دارد. یخسازهای صنعتی به صورت متنوعی طراحی شده اند تا نیازهای مختلف صنایع را برآورده سازند.
انواع یخساز صنعتییخسازهای صنعتی با انواع مختلف خود می توانند نقش مهمی در صنایع مختلف ایفا کنند و به بهبود کیفیت محصولات و خدمات کمک شایانی نمایند. ما در اینجا با کمک مشاوران گروه صنعتی دپوت تانک به شما کمک خواهیم کرد تا با انواع یخسازهای صنعتی آشنا شوید و بتوانید بهترین انتخاب را برای نیازهای خود انجام دهید.
در صنایع مختلف، استفاده از یخسازهای صنعتی امری حیاتی و ضروری است و با توجه به نوع کاربری و نیازهای مختلف، انواع متنوعی دارند که هر کدام قابلیت های خاصی را برای کاربران خود فراهم می کنند، همچنین یخساز صنعتی برای استفاده در صنایع غذایی، پزشکی، شیمیایی و دیگر صنایع نیز تولید می شوند. این دستگاه ها با توجه به نیازهای خاص هر صنعت، قابلیت های منحصر به فردی را ارائه می دهند و به بهبود کیفیت محصولات و خدمات کمک می کنند.
با توجه به اهمیت و تنوع انواع یخساز صنعتی، انتخاب مناسب این دستگاه ها بسیار حیاتی است. برای انتخاب بهترین یخساز صنعتی برای نیازهای خود، باید به عوامل مهمی مانند ظرفیت تولید، کیفیت یخ تولیدی، هزینه های نگهداری و سایر ویژگی های فنی توجه کنید.
یخساز قالبییخساز قالبی یکی از محبوب ترین انواع یخسازهای صنعتی است که برای تولید قالب های بزرگ یخ استفاده می شود. یخساز قالبی دارای یک قالب بزرگ هستند که پر از آب می شود و سپس تحت تأثیر یک سیستم خنک کننده قرار می گیرد تا یخ تولید شود. یخ تولید شده به صورت بلوک های بزرگ برای استفاده در صنایع مختلف مانند حمل و نقل، ذخیره سازی، و حتی تولید برف مصنوعی استفاده می شود.
قالب یخ تولید شده توسط دستگاه یخساز قالبی به دلیل حجم بزرگ و دمای بسیار پایین، برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در صنایع حمل و نقل مواد غذایی، یخ های تولید شده با این دستگاه برای حفظ محصولات غذایی، حمل مواد شیمیایی حساس به دما و یا خنک کردن محفظه های حمل و نقل استفاده می شوند.
یخساز حبه اییخساز حبه ای یا یخساز رستورانی دستگاهی است که بیشتر برای تهیه یخ حبه ای کوچک استفاده می شوند. این نوع یخساز همانطور که از نامش پیدا است معمولاً در رستوران ها، کافه ها، و فروشگاه های مواد غذایی استفاده می شوند تا بتوانند نوشیدنی ها را در زمان سرو خنک نگه دارند. یخ حبه ای تولید شده توسط این دستگاه عموماً به صورت خرد شده و یا در قالب های مختلف برای استفاده در نوشیدنی ها استفاده می شود.
یخساز حبه ای یکی از تجهیزات مهم در صنعت رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی است که برای تهیه یخ حبه ای کوچک استفاده می شود. این دستگاه قابلیت تولید یخ به صورت حبه ای در ابعاد مختلف را دارد که برای خنک نگه داشتن نوشیدنی ها بسیار کارآمد و مفید است.
استفاده از یخ حبه ای تولید شده توسط یخساز حبه ای، به دلیل سرعت بالا و بهداشتی بودن یخ، مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مواد غذایی قرار گرفته است. این نوع یخساز همچنین به عنوان یک ابزار ضروری برای تهیه نوشیدنی های خنک و خوشمزه در فصل تابستان برای کافی شاپ و آب میوه فروشی ها شناخته شده است.
یخساز پولکییخساز پولکی نوع دیگری از خانواده بزرگ یخساز صنعتی است که برای تولید یخ خورد شده و ریز استفاده می شود. یخ پولکی تولید شده توسط این دستگاه ها برای کاهش دما مواد غذایی و یا هر ماده ای که نیاز به خنک شدن داشته باشد مانند بتن در مناطق گرم سیر استفاده می شود.
یخ پولکی تولید شده توسط یخساز پولکی دارای اندازه کوچک و شکل نا منظمی نسبت به یخ قالبی و یا یخ حبه دارد. این ویژگی باعث می شود که یخ پولکی برای خنک کردن مواد بهتر و سریعتر عمل کند.
از جمله کاربردهای یخساز پولکی می توان به استفاده در صنایع مواد غذایی، بسته بندی، حمل و نقل مواد حساس به دما و حتی ساخت و ساز اشاره کرد. این نوع یخ به دلیل ویژگی های خاص خود، بهترین گزینه برای کاربردهایی است که نیاز به یخ خورد شده با سرعت بالا دارند است.
مزایایی اسفتاده از یخساز قالبی در صنایع مختلفیکی از مهمترین مزایای استفاده از یخساز قالبی، کارایی بالا و صرفه جویی در زمان و هزینه است. با استفاده از این ابزار، امکان تولید محصولات با کیفیت بالا و در زمان کوتاه فراهم می شود. همچنین، هزینه های تولید نیز کاهش می یابد و این امر باعث افزایش سودآوری شرکت ها می شود.
با توجه به مزایای بیشماری که استفاده از یخساز قالبی در صنایع مختلف دارد، می توان گفت که این ابزار یکی از اساسی ترین و مهمترین ابزارهای تولیدی است که هر شرکت و یا کارخانه تولیدی که نیاز به درجه حرارت کم و یا سیستم های سرمایشی برای خط تولید خود دارد باید در اختیار داشته باشد. این ابزار باعث بهبود عملکرد و کیفیت تولید می شود.
افرایش بهروری با یخساز صنعتیاستفاده از یخساز صنعتی در برخی از صنایع مانند صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و حتی صنایع الکترونیکی بسیار حائز اهمیت است.این تجهیزات به وسیله تولید یخ و نگهداری محصولات در دماهای پایین، از فساد و خرابی آنها جلوگیری می کنند و باعث افزایش بهروری و کاهش ضایعات می شوند. از این رو، توجه به استفاده از یخساز صنعتی در هر صنعتی بسیار حائز اهمیت است.
از مزایای استفاده از یخساز صنعتی می توان به کاهش هزینه ها، افزایش عمر محصولات، بهبود کیفیت و افزایش بهروری اشاره کرد. استفاده از یخ های تولید شده با دستگاه یخساز صنعتی باعث می شوند که هر شرکتی بتوانند محصولات خود را بهتر نگهداری کرده و بازارپسندی و رضایت مشتریان را افزایش دهند.
تولید یخساز صنعتیتولید یخساز صنعتی یک فرآیند پیچیده است که برای تولید مقدار بزرگی از یخ به صورت صنعتی استفاده می شود. این دستگاه ها عموماً در صنایع بزرگ مانند صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع فرآوری مواد غذایی، فروشگاه ها و سردخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.
تولید یخساز صنعتی معمولاً نیازمند تجهیزات پیچیده ای مانند کمپرسور ها، سیستم های خنک کننده، مخازن ذخیره سازی و سیستم های کنترل است. همچنین، مهم است که به عواملی مانند بهره وری انرژی، کیفیت آب و رعایت استانداردهای بهداشتی در فرآیند تولید توجه شود.
کارشناس فروش: 02144374305 - 09127051674
منبع سایت دپوت تانک : www.depot-tank.com
کد خبر 751044